marketing

Online marketing

Til je website naar een hoger niveau!

Van potentiële klant tot ambassadeur:
‘The customer journey’

  • Automatische emails op basis van wie je klanten zijn en op welke manier ze interactie hebben met je bedrijf.
  • Mailchimp integratie
  • SEA: Goolge advertenties
  • Social media advertising: Instagram en Facebook advertenties
  • Retargetting via de Facebookpixel (winkelmandje of ‘favorieten’ van je klant tonen via facebookadvertenties)
  • Inschrijven op de nieuwsbrief-module (mailadressen verzamelen)
  • Google analytics integratie +uitleg
  • Social share (makkelijk een pagina of product (laten) delen op social media.

Wat zijn de opties?

  • Procesoptimalisatie
  • Doelgroepbepaling advertising

Het enige constante aan SEO is dat het niet constant is

google

Search engine optimalisation

Wat is dat nu juist?
Zoekmachine optimalisatie of SEO is een proces/ technische uitwerking waardoor je website op basis van algoritmes hoger zal scoren bij zoekmachines. Doordat je website sneller gevonden wordt, kun je meer potentiële klanten bereiken. Want wees eeerlijk: iedereen wil op de eerste plaats staan! 😉

Hoe doe je dat?
Op basis van de missie, visie en waarden van je bedrijf worden kernwoorden opgelijst. Afbeeldingen worden geoptimaliseerd, titels worden juist opgesteld, interne linkbuilding en zoveel meer om aan dat algoritme te voldoen.

Search Engine Advertising

Eum?
Naast SEO, waarbij alles organisch gebeurt, kun je ook betalen om hoger te scoren in zoekmachines. Op basis van zoekwoorden en doelgroep-bepaling wordt de ‘advertising’ aan de potentiële klanten getoond. Het voordeel bij Google Adwords is dat je enkel betaalt wanneer iemand effectief op jouw advertentie klikt en je zo je budget onder controle kan houden.

Hoe?
Samen zoeken we uit wat je doelgroep is en welk budget er kan gespendeerd worden. Achteraf kan er nog steeds aangepast worden indien de doelen zouden wijzigen.

Social media advertising

Is dat dan op Facebook adverteren?
Ja, maar ook op ander social media kanalen. Ook hier kan dit organisch gebeuren (vrienden van vrienden van vrienden die je bericht ‘sharen’). Met de juiste strategie en door regelmatig te posten lukt dit wel. Maar wil je op een snellere manier een grote groep mensen bereiken? Dan zet je best in op advertising.

Hoe?
Ook hier wordt op basis van budget, doelgroep en doelen een strategie uitgewerkt. Enkel potentiële klanten uit een specifieke regio/ leeftijdscategorie/ geslacht/ .. krijgen de advertentie te zien.

Pin It on Pinterest

Share This